- Gwarant udziela Kupującemu 24 miesięcznej gwarancji na wszystkie sprzedawane przez siebie produkty oraz zapewnia sprawne ich funkcjonowanie, pod warunkiem korzystania z nich zgodnie z przeznaczeniem i warunkami eksploatacji.
- W okresie trwania gwarancji, Gwarant zobowiązany jest bezpłatnie dostarczyć części zamienne lub naprawić wadliwe produkty. Jeżeli Gwarant stwierdzi, że naprawa produktu nie jest możliwa lub koszt naprawy jest niewspółmiernie wysoki w stosunku do ceny nowego produktu, zobowiązany jest wymienić produkt na wolny od wad.
- Z tytułu gwarancji Kupującemu ani osobom trzecim nie przysługuje wobec Gwaranta roszczenie o odszkodowanie za jakiekolwiek szkody powstałe wskutek awarii produktu. Jedynym zobowiązaniem Gwaranta jest dostarczenie części zamiennych, naprawa lub wymiana produktu na wolny od wad.
- Gwarant odpowiada przed Kupującym wyłącznie za wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w produkcie. Gwarancją nie są objęte wady powstałe z innych przyczyn, w tym uszkodzeń mechanicznych.
- Kupujący traci uprawnienia z tytułu gwarancji na produkt w przypadku stwierdzenia:
- jakiejkolwiek modyfikacji produktu dokonanej przez Kupującego
- ingerencji w produkt osób nieuprawnionych
- jakichkolwiek prób naprawy produktu przez osoby nieuprawnione
- niewłaściwego lub niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania produktu
- uszkodzeń mechanicznych powstałych po podpisaniu protokołu odbioru, wynikających z niewłaściwego użytkowania produktu
- wystąpienie zaległości płatności za produkt, przekraczającej 14 dni od daty wymagalności faktury
- Termin składania reklamacji: reklamacja może być wniesiona w okresie trwania gwarancji, tj od dnia sprzedaży produktu. Reklamacje zgłoszone po upływie wyznaczonego terminu nie będą uwzględniane.
- Kupujący jest zobowiązany złożyć reklamację niezwłocznie po stwierdzeniu wady/usterki produktu.
- Miejsce i sposób składania reklamacji: reklamacja powinna być zgłoszona poprzez formularz reklamacyjny dostępny na stronie internetowej www.knopf.com.pl, w siedzibie Gwaranta lub przesłana na adres: KNOPF sp. z o.o. 95-200 Pabianice, ul. Konstantynowska 69/71.
- Treść zgłoszenia reklamacyjnego – reklamacja przyjmowana jest wyłącznie w formie pisemnej. Formularz reklamacyjny dostępny jest na stronie internetowej www.knopf.com.pl, w siedzibie Gwaranta i Dystrybutorów.
- Do formularza reklamacyjnego należy dołączyć kopię dokumentu potwierdzającego zakup produktu, tj zlecenie, paragon lub fakturę VAT. W przypadku niedołączenia niezbędnych dokumentów potwierdzających zasadność zgłoszenia reklamacji, Kupujący ma prawo dostarczyć je w ciągu 14 dni roboczych od dnia dostarczenia formularza, co jednocześnie skutkować będzie wydłużeniem czasu rozpatrzenia reklamacji. W przypadku niedostarczenia kompletu wymaganych dokumentów w ustalonym terminie, reklamacja zostaje uznana za niezasadną.
- Termin przyjęcia reklamacji: za termin przyjęcia reklamacji uznaje się dzień, w którym formularz reklamacji wraz z dokumentami potwierdzającymi jej zasadność dotarł do siedziby Gwaranta. Niepoprawne wypełnienie formularza reklamacyjnego skutkować będzie wydłużeniem czasu rozpatrzenia reklamacji.
- Gwarant zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni roboczych od daty dotarcia formularza do siedziby firmy.
- Gwarant może uznać, odrzucić lub częściowo uznać zasadność reklamacji. Gwarant udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej w terminie 14 dni roboczych od momentu przyjęcia kompletnego formularza reklamacyjnego.
- W przypadku, gdy udzielenie odpowiedzi na reklamację w ciągu 14 dni roboczych jest niemożliwe, Gwarant informuje Kupującego o niemożności dotrzymania terminu podając przyczynę zwłoki oraz przewidywany czas zajęcia stanowiska, nie przekraczający 30 dni roboczych od dnia przyjęcia reklamacji.
- Za termin odpowiedzi na reklamację uznaje się dzień wysłania odpowiedzi przez Gwaranta.
- W przypadku uznania lub częściowego uznania zasadności reklamacji, Gwarant zobowiązany jest do naprawy lub wymiany wadliwego produktu. W przypadku konieczności zabrania reklamowanego produktu od Kupującego w celu usunięcia wad/naprawy/wymiany, Gwarant nie ma obowiązku zapewnienia produktu zastępczego na czas naprawy.
- Kupującemu przysługuje prawo do odwołania się od decyzji w terminie 14 dni roboczych od dnia otrzymania odpowiedzi na reklamację. Po upływie tego terminu, odwołanie zostaje odrzucone.
- Utrata gwarancji:
- usiłowanie napraw we własnym zakresie lub przez osoby nieupoważnione
- dokonanie samodzielnych ingerencji w produkt, tj nawiercanie, skracanie, zwężanie etc.
- zgubienie karty gwarancyjnej oraz dowodu zakupu
- uszkodzenie produktu na skutek niewłaściwego użytkowania
- rażące odstępstwa od instrukcji montażu
- stwierdzenie zaniedbań w przechowywaniu, użytkowaniu i konserwacji produktu, w szczególności brak zabezpieczenia przed działaniem sprzętów i materiałów budowlanych
- brak zadaszenia w przypadku drzwi zewnętrznych
- Pozostałe kwestie sporne rozstrzygać będzie Sąd właściwy ze względu na siedzibę Gwaranta.